close

不得不說歐美舞曲風類型的,真的是很多離不開限制級暗示,
好像不講點限制級方面,歌真的他們都編不下去一樣
運動和打掃時隨意放著聽,總可以聽到很多覺得不錯的旋律和節奏,
想要翻譯分享出來時,一去特別去看歌詞,整個都超掙扎的阿!!!

基本上是一個點通,整首歌到底在講什麼就瞬間歷歷在目了。
(不知道是不是因為這樣,蠻多嗨歌台灣都不太翻譯引進)

好啦,所以先說,這首歌算是我第一次挑戰露骨歌詞類的,
裡面很多歌詞英文文法和字詞本身請不要當作正規英文喔,
很多是保有口音/鄉音念法寫的拼音,文法很多也真的都是口語,非文書類的

看看就好,不要抄進學校翻譯功課裡。

 

Mad Love 
by Sean Paul & David Guetta ft. Becky G

 

Jiggle up yuh body
搖動你的身軀
Jiggle up yuh *sinting
舞動你的本事

 

Love me, love me like that
好好愛我 愛著我像
Love me like we ain't never let go (How you mean?)
愛著我像我們永遠不會放手 (你說的是什麼樣的感覺?)
Love me, love me like that
愛著我 愛著我像
*Poco, poco, muy, muy lento (Zeen!)
一點 一點 很慢很慢的那樣 (好耶!*)

 

Take your time and do it just like we were in Jamaica or New York
慢慢來  好似我們在牙買加或是紐約一樣
(**Woop, woop, woop, woop)
(很開心時會發出的狀聲詞,類似台灣的”搖勒搖哩”)

 

Love me, love me like that
好好愛我 愛著我就像那樣
Love me, give me some mad love
好好愛我 給我一些狂喜的愛

 

Watch the tempo, watch the tempo
注意你的節奏 注意你的節拍
Watch the tempo, watch the tempo
注意你的速率 注意你的拍子
Watch the tempo, watch the tempo
注意你的節奏 注意你的節拍
Love me, give me some mad love
深愛我  給我一些你狂熱的愛

 

Baby girl cau' me lovin' how your body fat, gimme some a dat
寶貝女孩  你讓我深深愛著你那完美的體脂肪  快再多給我一些
Lovin' how your booty pop when the beat drop
超愛你翹臀  跟著重節拍甩動
Come in my baby when you do it is a wrap
進來吧  我的寶貝  當你這樣做   造就一個完美的收尾
Love the energy when you fling it up back
我喜歡你那高昂甩上去的活力

 

Steppin' in gyal you pepparin', you ever look hot
跳進來吧女孩   你準備好的   你看起來是這麼的辣
Epic win gyal, you know say you never yet flop
完勝秒殺我吧   女孩   你知道你說過情場上你不曾輸過
I know I see weh mi wah fi attack
我知道   我注意到   當我準備好猛烈攻擊
Mi eye deh 'pon she, precise and exact
我的眼神鎖定    精確無比

 


Good lord, girl, yuh going so hard (Woo)
老天爺啊   女孩   妳真的是火力全開 (Woo)
Girl your legs look the best when I'm spreadin' the two apart
女孩    妳的一雙玉腿在我把他們畫分為二的時候最美
(Oh, yeah yeah yeah)

 

Good lord, why you going so hard? (Do it, girl)
老天爺啊   為什麼你的進攻會這麼猛烈 (衝吧 女孩)
Boy, I'm tryna to be good but you're making me be so bad
男孩    我想要當個乖乖牌   但你卻讓我變得好壞
(Bidi, bang, bang, bang)

 


Love me, love me like that
好好愛我 愛著我像
Love me like we ain't never let go (How you mean?)
愛著我像我們永遠不會放手 (你說的是什麼樣的感覺?)
Love me, love me like that
愛著我 愛著我像

 

Poco, poco, muy, muy lento (Zeen!)
一點 一點 很慢很慢的那樣 (好耶!*)
Take your time and do it just like we were in Jamaica or New York
慢慢來 好似我們在牙買加或是紐約一樣
(**Woop, woop, woop, woop)
(很開心時會發出的狀聲詞,類似台灣的”搖勒搖哩”)

 


Love me, love me like that
好好愛我 愛著我就像那樣
Love me, give me some mad love
好好愛我 給我一些狂喜的愛

 


Watch the tempo, watch the tempo
注意你的節奏 注意你的節拍
Watch the tempo, watch the tempo
注意你的速率 注意你的拍子
Watch the tempo, watch the tempo
注意你的節奏 注意你的節拍
Love me, give me some mad love (Bidi bang)
深愛我 給我一些你狂熱的愛 (Bidi bang)

 

Watch the tempo, watch the tempo
注意你的節奏 注意你的節拍
Watch the tempo, watch the tempo
注意你的速率 注意你的拍子
Watch the tempo, watch the tempo
注意你的節奏 注意你的節拍
Love me, give me some mad love (Woop, woop, woop, woop)
深愛我 給我一些你狂熱的愛
(Bidi, bang, bang, bang)

 

 

Spin like a propeller you a da in ting
像個螺旋槳旋轉你的曼妙舞姿吧   你這天殺的美人
Spin my girl, cau' you know how to swing
轉動吧   我的女孩   因為你知道怎麼擺動
Jiggle up your body, jiggle up di sinting
搖擺你的身體    舞動你的本事
Unquestionable you a run the sinting
不用懷疑    你的確很有本事

 

Stepping in, 'bout to get it but you ever look hot
踏進戰區    準備將你拿下    但你真的是玉樹臨風霸氣十足讓我無法招架
I'm the queen, boy, you know that you never yet flop
我是王后   男孩    你知道你從來不曾敗下陣來
Are yoy ready fi a night of loving wid the stamina king?
妳準備好耐力之王的我       來場一晚以愛為名的戰爭了嗎
Mi hear you body callin'
我聽到妳的身體在吶喊

 


Good lord, girl, yuh going so hard (Woo, woo, woo)
老天爺啊   女孩    妳真的是火力全開 (Woo, woo, woo)
Girl your legs look the best when I'm spreadin' the two apart
女孩    妳的一雙美腿在我將它們分在楚河漢界兩邊時最動人
(Oh, yeah yeah yeah)


Good lord, why you makin' it so hard?
老天爺啊   為什麼你的戰火能這麼猛烈

Ain't it good enough for you
這對你說夠好嗎
You ready break down my guard (Bing, bing, bing)
你已經萬事俱備  即將讓我淪陷(Bing, bing, bing)

 

Love me, love me like that
好好愛我 愛著我像
Love me like we ain't never let go (let go)
愛著我像我們永遠不會放手 (盡管放開來)
Love me, love me like that
愛著我 愛著我像
*Poco, poco, muy, muy lento (Zeen!)
一點 一點 很慢很慢的 (好耶!*)

 

Take your time and do it just like we were in Jamaica or New York
慢慢來 好似我們在牙買加或是紐約一樣
(Bidi, bang, bang, bang)


Love me, love me like that
好好愛我 愛著我就像那樣
Love me, give me some mad love
好好愛我 給我一些狂喜的愛

 

Watch the tempo, watch the tempo
注意你的節奏 注意你的節拍
Watch the tempo, watch the tempo
注意你的速率 注意你的拍子
Watch the tempo, watch the tempo
注意你的節奏 注意你的節拍

 

Love me, give me some mad love (Bidi, bang, bang, bang)
深愛我 給我一些你狂熱的愛 (Bidi, bang, bang, bang)

 

Watch the tempo, watch the tempo
注意你的節奏 注意你的節拍
Watch the tempo, watch the tempo
注意你的速率 注意你的拍子
Watch the tempo, watch the tempo
注意你的節奏 注意你的節拍

 

Love me, give me some mad love (Woop, woop, woop, woop)
深愛我 給我一些你狂熱的愛

 


*註解:
*sinting 同英文的something (牙買加語)

*poco, poco, muy, muy lento
西班牙文: poco一點點 muy=very很 lento慢

*zeen 表達很同意一件事情,類似「yes」或「yea」。尾音een拉越長越好,代表事情越值得你滿意或開心,可用於任何場合,
to agree with something, similar to yea or yes.The longer the "een" the better, and the unique thing about this word is that you can use it at any time, like at a crazy party. Usually you would make it longer to stress how good the situation is.
(from Urban Dictionary)

*woop 一個非常好用的狀聲詞,當講述心情是極度歡欣時使用。
A very useful sound when it comes to expressing how you feel, a sound of happyness!!! :)

arrow
arrow
    全站熱搜

    moonshine 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()