close


歹勢,耽擱許久沒有翻譯歌詞。
最近真的都沒聽到什麼讓我會一直想聽的歌曲,
以前覺得很讚的歌,也聽得太熟導致遲遲沒有什麼想找歌詞翻譯的動力。

 

但這週末加減作業和網路隨意亂點,
倒是真的意外碰上幾個蠻有心有戚戚焉的(不一定是指歌詞意境,旋律也是有讓人雞皮疙瘩的fu)。

 

雖然是舊歌了,但真的還是好聽啊!
特別是背景那種慢板重音節奏,我超級喜歡。
以下,請服用Adam Lambert"Better than I Know Myself"

 

 

Better Than I Know Myself
by Adam Lambert

Cold as ice
像寒冰一樣冷冽
And more bitter than a December Winter night
又比12月冬夜再苦澀些
That's how I treated you
那些就是我帶給你的感受


And I know that I
而我知道 我
I sometimes tend to lose my temper
我有時候就常常情緒失控
And I cross the line
然後就這樣 我踩破了你的底線
Yeah that's the truth
是的 這就是事實

 


I know it gets hard sometimes
我知道一切有時候會變得複雜難解
But I could never
但我永遠沒辦法
Leave your side
離開你的身邊

No matter what I say
不論我對你說過什麼惡毒傷人的話

 

 

'Cause if I wanted to go
因為如果我真的要離開
I would've gone by now but
我早就已避不相見 但是
I really need you near me
我真的需要你在我身邊

To keep my mind off the edge
去拉住我的心 免落入深淵

 

If I wanted to leave
如果我想過要離開
I would've left by now
現在你早就不見我蹤影
But you're the only one that knows me
但你是唯一個了解我
Better than I know myself
比我自己還了解我的人

 


All along
從以前到現在
I tried to pretend it didn't matter
我嘗試著去假裝一切都無所謂
If I was alone
即使我是獨自一人

 

Deep down I know
但在我心底深處我心知肚明
If you were gone
如果你不見了
For even a day I wouldn't know which way to turn
就算只有一天的時間 我也不知道我該往哪走
'Cause I'm lost without you
因為沒有了你 我也迷失了自己

 

 

I know it gets hard sometimes
我知道一切有時候會變得複雜難解
But I could never
但我永遠沒辦法
Leave your side
離開你的身邊

No matter what I say
不論我對你說過什麼惡毒傷人的話

 

 


'Cause if I wanted to go
因為如果我真的要離開
I would've gone by now but
我早就已避不相見 但是
I really need you near me
我真的需要你在我身邊

To keep my mind off the edge
去拉住我的心智 不墜入深淵

 

 

If I wanted to leave
如果我想過要離開
I would've left by now
現在你早就不見我蹤影
But you're the only one that knows me
但你是唯一個懂我
Better than I know myself
比我自己還懂我的人

 

 

I get kind of dark
我時而會變得很黑暗
Let it go too far
一下子放棄的太多太多
I can be obnoxious at times
我偶爾是很令人憎惡的

 

But try and see my heart
但請試著且看看我的內心
'Cause I need you now
因為我現在就需要你
So don't let me down
所以能不要讓我失望嗎
You are the only thing in this world
你是唯一在這世上
I would die without
一旦消失我也無法存在的理由

 

'Cause if I wanted to go
因為如果我真的要離開
I would've gone by now but
我早就已避不相見 但是
I really need you near me
我真的需要你在我身邊

To keep my mind off the edge
去保持我的神智清醒

 

 

If I wanted to leave
如果我想過要離開
I would've left by now
現在你早就不見我蹤影
But you're the only one that knows me
但你是唯一個洞悉我
Better than I know myself
比我自己還清楚我的人

 


'Cause if I wanted to go
因為如果我真的要離開
I would've gone by now but
我早就已避不相見 但是
I really need you near me
我真的需要你在我身邊

To keep my mind off the edge
去拉住我的神智遠離深淵

 

If I wanted to leave
如果我想過要離開
I would've left by now
現在你早就不見我蹤影
But you're the only one that knows me
但你是唯一個了解我
Better than I know myself
比我自己還了解我的人


Songwriters
CLAUDE KELLY, HENRY WALTER, JOSHUA EMANUEL COLEMAN, LUKASZ GOTTWALD

Published by
Lyrics © Warner/Chappell Music, Inc.

 

Reference: MetroLyric.com

arrow
arrow
    全站熱搜

    moonshine 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()