close


好久不見的部落格,過年前和再之前又國曆年底,有好多忙不完的事情。
這邊就給她空閒了好久啊,仔細看看上次介紹的歌還是10月份的事。

唉呦我的媽,最近還意外發現有位網友給他訂閱了敝網站,
真的不趕快努力擠出時間練習翻譯能力多介紹一些國外歌曲,就罪過了。

好久不見的發文就是要搭配好久不見的歌手團體,Backstreet Boys。
想當年他們火紅時,我才國小四五六年級,拜託一位同學務必要借我他們家的CD給我聽。
另外一個團體就是,Blue,這個也是狂拜託另一個華僑同學借我帶回家聽,
兩位同學都真的很愛惜這兩張專輯呢。

Backstreet Boys裡面,我最喜歡的就是這首MV留絡腮鬍,樣子最囂張的那位,
我現在想想也不知道為何,可能就是像獵人裡面,我最喜歡西索一樣的道理吧。


okok,現在就來介紹這首抒情讓我小時候聽不怕的《Drowning》


《Drowning》
by   Backstreet Boys

Oh, oh yeah
喔  喔  是的

Don't pretend you're sorry
不要假裝你感到抱歉

I know you're not
我知道你並沒有

You know you got the power
你知道你有那樣的能力

To make me weak inside
讓我的內心從裡而外的脆弱起來


But girl, you're leaving me breathless
但女孩,你把我留在原地無法呼吸

But it's okay
但這沒有關係的

'Cause you are my survival
因為你是我生存下去的理由

Now hear me say
現在聽我道來



I can't imagine
我不能想像

Life without your love
生命中沒有你的愛

And even forever
而且甚至是"永遠"

Don't seem like long enough
都看似不夠長久


'Cause every time I breathe I take you in
因為每次當我呼吸我帶進了你

And my heart beats again
而我的心臟又再次跳動

Baby, I can't help it
寶貝  我無法自拔

You keep me drowning in your love
你將我不斷淹沒滅頂在你的愛裡


And every time I try to rise above
而每次我試著浮出表面

I'm swept away by love
我就被愛潮給捲走

Baby, I can't help it
寶貝  我無力抵抗

Keep me drowning in your love
始終將我淹沒在你的愛裡


Maybe I'm a drifter
也許我是個漂泊者

Maybe not
也許不是

'Cause I long for the safety
因為我渴望著安心已久

Of flowing freely in your arms
在你的雙臂間自在的漂浮流動著


And I don't need another lifeline
而我不需要另一個人生

It's not for me
那不是屬於我的

'Cause only you can save me
因為只有你能拯救我

Oh, can't you see
 喔 你難道看不出來嗎


I can't imagine
我不能想像

Life without your love
生命中沒有你的愛

And even forever
而且甚至是"永遠"

Don't seem like long enough
都看似不夠長久

(Don't seem like long enough, yeah)
(都看似不夠長久,是啊)


'Cause every time I breathe I take you in
因為每次當我呼吸我帶進了你

And my heart beats again
而我的心臟又再次跳動

Baby, I can't help it
寶貝  我無法自拔

You keep me drowning in your love
你將我不斷淹沒滅頂在你的愛裡

And every time I try to rise above
而每次我試著浮出表面

I'm swept away by love
我就被愛潮給捲走

Baby, I can't help it
寶貝  我無力抵抗

Keep me drowning in your love
始終將我淹沒在你的愛裡



Go on and pull me under
去吧 然後將我往深處拉去

Cover me with dreams, yeah
將我被夢所覆蓋著  是阿

Love me mouth to mouth now
現在愛著我嘴對嘴就像人工呼吸一樣

You know I can't resist
你知道我無力抗拒

'Cause you're the air I breathe
因為你就是我所呼吸的空氣


Every time I breathe I take you in
每次當我呼吸我帶進了你

('Cause every time I breathe, yeah)
(因為每一次我呼吸  是阿)

And my heart beats again
而我的心臟又再次跳動著

Baby, I can't help it
寶貝  我無法自拔

(Baby I can't help it)
(寶貝 我無法自拔)

Keep me drowning in your love
一直讓我沉溺在你的愛裡


Every time I try to rise above
每次我試著浮出表面

I'm swept away by love
我就被愛潮給捲走

Baby, I can't help it
寶貝  我無力抵抗

Keep me drowning in your love
始終將我淹沒在你的愛裡


Baby, I can't help it
寶貝  我無法自拔

Got me drowning
始終讓我沉溺

(Keep me drowning in your love)
(一直讓我沉溺在你的愛裡)


Got me drowning
始終讓我沉溺

(Keep me drowning in your love)
(一直讓我沉溺在你的愛裡)

Baby, I can't help it
寶貝  我無法自拔

(I can't help it, can't help it)
(我無法自拔  無力自拔)

Got me drowning
始終讓我沉溺

(No, no)
(不  不)


Every time I breathe I take you in
每次當我呼吸著我帶進了你

(Girl, I do)
(女孩  我的確是如此的)

And my heart beats again
而我的心臟又再次跳動著

Baby, I can't help it
寶貝  我無法自拔

(Baby I can't help it)
(寶貝  我無力自拔)

Keep me drowning in your love
一直讓我沉溺在你的愛裡


Every time I try to rise above
每次當我試著浮出表面

(Got me drowning)
(始終讓我沉溺著)

I'm swept away by love
我仍是被愛潮給捲走

Baby, I can't help it
寶貝  我無力自拔

You keep me drowning in your love
你一直讓我沉溺在你的愛裡




Read more: Backstreet Boys - Drowning Lyrics | MetroLyrics 
arrow
arrow
    全站熱搜

    moonshine 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()